Castlevania Circle of the Moon
|
\
|
Dual Set-up System (DSS)
|
Pod t± tajemnicz± nazw± kryje siê system kart umo¿liwiaj±cy stosowanie w grze przeró¿nych magicznych u³atwieñ (Dual Set-up System). Karty te dziel± siê na dwie grupy – Atrybutu i Akcji. Ka¿da grupa liczy sobie dziesiêæ kart. Bior±c pod uwagê, ¿e po³±czenie jeden z talii Akcji z drug± z Atrybutu tworzy jaki¶ magiczny efekt, to ³atwo mo¿na obliczyæ, ¿e ³±cznie jest sto takowych. Poni¿ej umie¶ci³em spis owych „czarów”. Je¿eli za¶ chcecie przeczytaæ opisy ka¿dej z kart (te Akcji przedstawiaj± rzymskie bóstwa, a Atrybutu mitologiczne stworzenia) zapraszam do
odpowiedniego tekstu.
Przypomnienie: Zdobycie danych kart nie wi±¿e siê jednocze¶nie z poznaniem efektu jaki daj±. Gracz musi sam choæ raz do u¿ycia tego efektu doprowadziæ, aby jego opis pokaza³ siê w spisie (to w³a¶nie on i jego t³umaczenie znajduje siê poni¿ej). Aby uaktywniæ karty nale¿y po wyj¶ciu z menu i powrocie do gry nacisn±æ przycisk L. Postaæ zacznie wtedy b³yszczeæ na z³oty kolor, a my mo¿emy ju¿ u¿ywaæ mocy wybranych kart... chyba, ¿e jeszcze ich nie znamy... wtedy trzeba je jeszcze odkryæ. Warto jeszcze zaznaczyæ, ¿e u¿ywanie magicznych w³a¶ciwo¶ci kart wymaga energii magicznej (MP). Uzupe³nia siê ona sama (z szybko¶ci± zale¿n± od atrybutów naszej postaci) lub po wypiciu odpowiednich mikstur w menu ekwipunku.
|
|
|
|
|
MERCURY
|
|
|
|
- + Salamander
|
Fire whip to attack enemies.
Tworzy ognisty bat do atakowania przeciwników.
Koszt: 6 MP na atak
|
- + Serpent
|
Ice whip. Frozen enemies can be used as platforms.
Lodowy bat. Zamro¿eni przeciwnicy mog± byæ u¿ywani jako platformy.
Koszt: 2 MP na atak
|
- + Mandragora
|
Whip of Thorns to attack enemies.
Tworzy ciernisty bat do atakowania przeciwników.
Koszt: 6 MP na atak
|
- + Golem
|
Earth whip to attack distant enemies.
Tworzy bat ziemi do atakowania daleko po³o¿onych przeciwników.
Koszt: 8 MP na atak
|
- + Cockatrice
|
Stone whip. Enemies turned to stoned can be used as platforms.
Kamienny bat. Przeciwnicy zamienieni w kamieñ mog± byæ u¿ywani jako platformy.
Koszt: 6 MP na atak
|
- + Manticore
|
Poison whip that will release a mist of Poison.
Truj±cy bat uwalniaj±cy mg³ê Trucizny.
Koszt: 6 MP na atak
|
- + Griffin
|
Wind whip. Continuous attack will occur while attack is held.
Bat wiatru. Prowadzi ci±g³y atak gdy przycisk ataku jest wci¶niêty.
Koszt: 10 MP na atak
|
- + Thunderbird
|
Electric whip. Will electrocute while attack is held.
Elektryczny bat. Razi pr±dem gdy przycisk ataku jest wci¶niêty.
Koszt: 10 MP na atak
|
- + Unicorn
|
Holy whip. Health is replenished with each swing of the whip.
¦wiêty bat. Regeneruje zdrowie wraz z ka¿dym atakiem.
Koszt: 20 MP na atak
|
- + Black Dog
|
Darkness whip to attack and envelop enemies in darkness.
Bat ciemno¶ci do atakowania i pogr±¿ania przeciwników w mroku.
Koszt: 40 MP na atak
|
|
|
|
|
|
VENUS
|
|
|
|
- + Salamander
|
Inflicted damage increases by 25%.
Zadawane obra¿enia wzrastaj± o 25%.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Serpent
|
Defense increases by 25%.
Obrona wzrasta o 25%.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Mandragora
|
Luck increases by 25%.
Szczê¶cie wzrasta o 25%.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Golem
|
Defense increases as the % of the map uncovered increases.
Obrona wzrasta o % odkrytej mapy.
Koszt: 16 MP na jednostkê czasu
|
- + Cockatrice
|
Gains experience points from walking.
Czerpanie punktów do¶wiadczenia z chodzenia.
Koszt: 2 MP na jednostkê czasu
|
- + Manticore
|
Gains double the amount of hearts received.
Zwiêkszenie warto¶ci serduszek dwukrotnie.
Koszt: 2 MP na jednostkê czasu
|
- + Griffin
|
Intelligence increases by 25%.
Inteligencja wzrasta o 25%.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Thunderbird
|
Damage increases as the % of the map uncovered increases.
Zadawane obra¿enia wzrastaj± o % odkrytej mapy.
Koszt: 16 MP na jednostkê czasu
|
- + Unicorn
|
Defense x2 while inflicted damages is ½.
Obrona zwiêksza siê dwukrotnie ale zadawane obra¿enia malej± o po³owê.
Koszt: 8 MP na jednostkê czasu
|
- + Black Dog
|
Inflicted damage x2 while defense is ½.
Zadawane obra¿enia zwiêkszaj± siê dwukrotnie ale obrona maleje o po³owê.
Koszt: 8 MP na jednostkê czasu
|
|
|
|
|
|
JUPITER
|
|
|
|
- + Salamander
|
2 fireballs circle you in defense.
Wokó³ bohatera kr±¿± dwie, broni±ce go, kule ognia.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Serpent
|
4 ice balls circle you in defense. These can freeze enemies.
Wokó³ bohatera kr±¿± cztery, broni±ce go, lodowe kule. Potrafi± zamra¿aæ przeciwników.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Mandragora
|
If stationary, health will gradually replenish.
Podczas stania nieruchomo zdrowie stopniowo siê uzupe³nia.
Koszt: 16 MP na jednostkê czasu
|
- + Golem
|
If damaged, the invincibility duration is x4.
Je¿eli pasek energii jest na wyczerpaniu okres nietykalno¶ci po ciosie zwiêksza siê czterokrotnie.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Cockatrice
|
Transform into stone and become invulnerable.
Przemienia bohatera w kamieñ co czyni go niezniszczalnym.
Koszt: 8 MP na jednostkê czasu
|
- + Manticore
|
A cloud of poison spreads to protect you.
Wokó³ rozprzestrzenia siê truj±ca chmura maj±ca chroniæ bohatera.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Griffin
|
While dashing, a sonic wave appears to protect you.
W trakcie szar¿y pojawia siê fala d¼wiêkowa chroni±ca bohatera.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Thunderbird
|
You will be sent flying when damaged, but takes ½ damage.
Ciosy wrogów bêd± zadawaæ jedynie po³owê obra¿eñ kosztem tego, ¿e ka¿dy z nich odepchnie bohatera do ty³u.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Unicorn
|
A circular barrier will surround you.
Bohater zostaje okr±¿ony barier± ochronn±.
Koszt: 8 MP na jednostkê czasu
|
- + Black Dog
|
A black hole barrier will surround you, but HP is drained.
Bohater zostaje okr±¿ony barier± - czarn± dziur±, jednak pasek energii powoli siê zmniejsza.
Koszt: 8 MP na jednostkê czasu
|
|
|
|
|
|
MARS
|
|
|
|
- + Salamander
|
Attack with a fire sword.
Zamienia bat w ognisty miecz.
Koszt: 8 MP na atak
|
- + Serpent
|
Attack with an ice sword. Can freeze enemies.
Zamienia bat w lodowy miecz. Potrafi zamra¿aæ przeciwników.
Koszt: 4 MP na atak
|
- + Mandragora
|
Attack with a rose sword.
Zamienia bat w ró¿any miecz.
Koszt: 10 MP na atak
|
- + Golem
|
Attack with a massive hammer. Causes earthquakes.
Zamienia bat w masywny m³ot. Jego uderzenia powoduj± trzêsienia ziemi.
Koszt: 4 MP na atak
|
- + Cockatrice
|
Attack with tonfers. Can turn enemies into stone.
Bohater robi poziomy wymach batem. Mo¿e w ten sposób zamieniæ przeciwników w kamieñ.
Koszt: 12 MP na atak
|
- + Manticore
|
Attack with Poison claws.
Bohater atakuje Truj±cymi szponami.
Koszt: 8 MP na atak
|
- + Griffin
|
Sword Draw. Holding attack longer will inflict more damage.
Ciêcie mieczem. Przytrzymanie przycisku ataku spowoduje zadanie wiêkszych obra¿eñ.
Koszt: 16 MP na atak
|
- + Thunderbird
|
Martial Arts. Hold attack to perform combinations.
Wschodnie sztuki walki. Szybko naciskaj±c przycisk ataku mo¿na wyprowadziæ silniejsz± kombinacjê.
Koszt: 16 MP na atak
|
- + Unicorn
|
Attack with a holy sword.
Zamienia bat w ¶wiêty miecz.
Koszt: 32 MP na atak
|
- + Black Dog
|
Attack with a gun.
Bohater atakuje pistoletem.
Koszt: 32 MP na atak
|
|
|
|
|
|
DIANA
|
|
|
|
- + Salamander
|
A fireball is released with each attack.
Z koñcówki bata po ka¿dym ataku wypuszczana jest kula ognia.
Koszt: 32 MP na atak
|
- + Serpent
|
3 slivers of ice are released with each attack.
Z koñcówki bata po ka¿dym ataku wypuszczane s± trzy lodowe od³amki.
Koszt: 64 MP na atak
|
- + Mandragora
|
3 plumes of petals are released with each attack.
Z koñcówki bata po ka¿dym ataku wypuszczane s± trzy pióropusze p³atków.
Koszt: 96 MP na atak
|
- + Golem
|
A quake is released with each attack.
Ka¿dy atak powoduje falê trzêsienia ziemi.
Koszt: 16 MP na atak
|
- + Cockatrice
|
3 rocks are fired with each attack.
Z koñcówki bata po ka¿dym ataku wypuszczane s± trzy ska³y.
Koszt: 16 MP na atak
|
- + Manticore
|
When the whip is swung upward, there is a poison shower.
Bohater strzela batem w górê powoduj±c wyrzucenie truj±cej kuli.
Koszt: 16 MP na atak
|
- + Griffin
|
A Wind wave is unleashed with each attack.
Z koñcówki bata po ka¿dym ataku wypuszczana jest fala Wiatru.
Koszt: 128 MP na atak
|
- + Thunderbird
|
Electricity fills the air when the whip is spun.
Krêcenie batem powoduje wype³nienie powietrza elektryczno¶ci±.
Koszt: 12 MP na atak
|
- + Unicorn
|
A guided shell is released with each attack.
Z koñcówki bata po ka¿dym ataku wypuszczany jest pocisk samonaprowadzaj±cy siê.
Koszt: 48 MP na atak
|
- + Black Dog
|
8 shells of darkness are released with each attack.
Z koñcówki bata po ka¿dym ataku wylatuje osiem pocisków ciemno¶ci.
Koszt: 32 MP na atak
|
|
|
|
|
|
APOLLO
|
|
|
|
- + Salamander
|
A bomb is thrown. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Bohater rzuca przed siebie bombê. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 20 MP na jedno u¿ycie
|
- + Serpent
|
An ice ball is thrown. Can freeze enemies. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Bohater rzuca przed siebie lodow± kulê. Potrafi zamra¿aæ przeciwników. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 20 MP na jedno u¿ycie
|
- + Mandragora
|
A rose is thrown. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Bohater rzuca przed siebie ró¿ê. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 40 MP na jedno u¿ycie
|
- + Golem
|
A stalactite is raised to attack. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Z pod³ogi wynurzaj± siê ogromne w³ócznie. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 30 MP na jedno u¿ycie
|
- + Cockatrice
|
A comet is dropped on the enemy. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Na przeciwników spada kometa. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 60 MP na jedno u¿ycie
|
- + Manticore
|
A poisonous bomb is detonated. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Zostaje zdetonowana truj±ca bomba. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 10 MP na jedno u¿ycie
|
- + Griffin
|
A tornado is created. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Tworzy siê tornado. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 60 MP na jedno u¿ycie
|
- + Thunderbird
|
A lightning ball is thrown. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Bohater rzuca przed siebie elektryczn± kulê. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 80 MP na jedno u¿ycie
|
- + Unicorn
|
An arrow of light is hurled down. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Strza³a ¶wiat³a zostaje ci¶niêta w dó³. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 80 MP na jedno u¿ycie
|
- + Black Dog
|
A black hole is created. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Tworzy siê czarna dziura. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 120 MP na jedno u¿ycie
|
|
|
|
|
|
NEPTUNE
|
|
|
|
- + Salamander
|
Fire attacks heal character while reducing MP.
Ogniste ataki ze strony przeciwników lecz± bohatera trac±c MP.
Koszt: 3 MP na jednostkê czasu
|
- + Serpent
|
Ice attacks heal character while reducing MP.
Lodowe ataki ze strony przeciwników lecz± bohatera trac±c MP.
Koszt: 3 MP na jednostkê czasu
|
- + Mandragora
|
Plant attacks heal character while reducing MP.
Ro¶linne ataki ze strony przeciwników lecz± bohatera trac±c MP.
Koszt: 3 MP na jednostkê czasu
|
- + Golem
|
Earth attacks heal character while reducing MP.
Ziemne ataki ze strony przeciwników lecz± bohatera trac±c MP.
Koszt: 3 MP na jednostkê czasu
|
- + Cockatrice
|
Stone attacks heal character while reducing MP.
Kamienne ataki ze strony przeciwników lecz± bohatera trac±c MP.
Koszt: 3 MP na jednostkê czasu
|
- + Manticore
|
Poison attacks heal character while reducing MP.
Truj±ce ataki ze strony przeciwników lecz± bohatera trac±c MP.
Koszt: 3 MP na jednostkê czasu
|
- + Griffin
|
Wind attacks heal character while reducing MP.
Ataki wiatru ze strony przeciwników lecz± bohatera trac±c MP.
Koszt: 3 MP na jednostkê czasu
|
- + Thunderbird
|
Electric attacks heal character while reducing MP.
Elektryczne ataki ze strony przeciwników lecz± bohatera trac±c MP.
Koszt: 3 MP na jednostkê czasu
|
- + Unicorn
|
Light attacks heal character while reducing MP.
Ataki ¶wiat³a ze strony przeciwników lecz± bohatera trac±c MP.
Koszt: 3 MP na jednostkê czasu
|
- + Black Dog
|
Darkness attacks heal character while reducing MP.
Ataki ciemno¶ci ze strony przeciwników lecz± bohatera trac±c MP.
Koszt: 3 MP na jednostkê czasu
|
|
|
|
|
|
SATURN
|
|
|
|
- + Salamander
|
A bat familiar appears to attack in tandem.
Sojuszniczy nietoperz pojawia siê, aby pomagaæ w atakach.
Koszt: 4 MP na strza³
|
- + Serpent
|
A ghost familiar appears. Will head toward enemies.
Sojuszniczy duch pojawia siê. Bêdzie zmierza³ w kierunku nieprzyjació³.
Koszt: 4 MP na atak
|
- + Mandragora
|
An owl familiar appears to attack in tandem.
Sojusznicza sowa pojawia siê, aby pomagaæ w atakach.
Koszt: 4 MP na strza³
|
- + Golem
|
A hawk familiar appears to dive at nearby enemies.
Sojuszniczy jastrz±b pojawia siê. Nurkuje w stronê pobliskich nieprzyjació³.
Koszt: 4 MP na atak
|
- + Cockatrice
|
A medusa familiar appears to attack in tandem.
Sojusznicza medusa pojawia siê, aby pomagaæ w atakach.
Koszt: 6 MP na strza³
|
- + Manticore
|
A ghast familiar appears and will attack enemies.
Sojuszniczy upiór pojawia siê. Bêdzie atakowa³ nieprzyjació³.
Koszt: 8 MP na atak
|
- + Griffin
|
A wind sprite familiar appears to attack in tandem.
Sojuszniczy chochlik wiatru pojawia siê, aby pomagaæ w atakach.
Koszt: 8 MP na strza³
|
- + Thunderbird
|
A crow familiar appears and will electrocute enemies.
Sojusznicza wrona pojawia siê. Bêdzie raziæ pr±dem nieprzyjació³.
Koszt: 16 MP na atak
|
- + Unicorn
|
A cherub familiar appears to attack in tandem.
Sojuszniczy cherub pojawia siê, aby pomagaæ w atakach.
Koszt: 32 MP na strza³
|
- + Black Dog
|
An imp familiar that has power up attacks when attack is held.
Sojuszniczy diabe³ek pojawia siê. Przytrzymuj±c przycisk ataku spowodujemy jednorazowe zwiêkszenie zadanych przez niego obra¿eñ.
Koszt: 4 MP na strza³
|
|
|
|
|
|
URANUS
|
|
|
|
- + Salamander
|
A Salamander will be summoned to attack. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Salamandra zostanie przyzwana, aby zaatakowaæ wszystkich pobliskich przeciwników. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 160 MP na jedno u¿ycie
|
- + Serpent
|
A Serpent will be summoned to attack. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Serpent zostanie przyzwany, aby zaatakowaæ wszystkich pobliskich przeciwników. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 120 MP na jedno u¿ycie
|
- + Mandragora
|
A Mandragora will be summoned to attack. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Mandragora zostanie przyzwana, aby zaatakowaæ wszystkich pobliskich przeciwników. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 100 MP na jedno u¿ycie
|
- + Golem
|
A Golem will be summoned to attack. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Golem zostanie przyzwany, aby zaatakowaæ wszystkich pobliskich przeciwników. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 100 MP na jedno u¿ycie
|
- + Cockatrice
|
A Cockatrice will be summoned to attack. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Bazyliszek zostanie przyzwany, aby zaatakowaæ wszystkich pobliskich przeciwników. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 200 MP na jedno u¿ycie
|
- + Manticore
|
A Manticore will be summoned to attack. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Manticore zostanie przyzwany, aby zaatakowaæ wszystkich pobliskich przeciwników. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 80 MP na jedno u¿ycie
|
- + Griffin
|
A Griffin will be summoned to attack. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Gryf zostanie przyzwany, aby zaatakowaæ wszystkich pobliskich przeciwników. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 100 MP na jedno u¿ycie
|
- + Thunderbird
|
A Thunderbird will be summoned to attack. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Ptak Piorunów zostanie przyzwany, aby zaatakowaæ wszystkich pobliskich przeciwników. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 200 MP na jedno u¿ycie
|
- + Unicorn
|
A Unicorn will be summoned to attack. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Jednoro¿ec zostanie przyzwany, aby zaatakowaæ wszystkich pobliskich przeciwników. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 100 MP na jedno u¿ycie
|
- + Black Dog
|
A Black Dog will be summoned to attack. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Czarny Pies zostanie przyzwany, aby zaatakowaæ wszystkich pobliskich przeciwników. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 100 MP na jedno u¿ycie
|
|
|
|
|
|
PLUTO
|
|
|
|
- + Salamander
|
Item crush attack is unleashed. [Down, Right (Left), Up + Attack]
Specjalny atak broni dodatkowej zostaje uwolniony. [“Do do³u”, “W prawo” lub “W lewo”, “Do góry” + Atak]
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Serpent
|
Sub-weapon number doubles when attacking.
Sprawia, ¿e atak broni± dodatkow± jest podwójny.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Mandragora
|
Experience point gain increases by 20%.
Otrzymywane punkty do¶wiadczenia wzrastaj± o 20%.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Golem
|
Projects an image of yourself.
Tworzy obraz bohatera.
Koszt: 8 MP na jednostkê czasu
|
- + Cockatrice
|
Defense increases depending on the elapsed game time.
Obrona wzrasta w zale¿no¶ci od spêdzonego przy grze czasu.
Koszt: 6 MP na jednostkê czasu
|
- + Manticore
|
Sub-weapons use mind power rather than hearts.
Bronie dodatkowe u¿ywaj± raczej MP ni¿ serduszek.
Koszt: 5 MP na jedno u¿ycie
|
- + Griffin
|
Walking and dash speed are increased.
Szybko¶æ poruszania siê wzrasta.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Thunderbird
|
Inflicted damage is increased depending on the elapsed time.
Zadawane obra¿enia wzrastaj± w zale¿no¶ci od spêdzonego przy grze czasu.
Koszt: 4 MP na jednostkê czasu
|
- + Unicorn
|
The body glows with light and cannot be hit with anything.
Cia³o bohatera b³yszczy i nie mo¿e byæ przez nic trafione.
Koszt: 20 MP na jednostkê czasu
|
- + Black Dog
|
Transforms into a skeleton.
Przemienia bohatera w szkielet.
Koszt: 5 MP na jednostkê czasu
|