Targi Tokyo Game Show 2005



  Jak ju zapewne wiecie, e w dniach od 16 do 18 wrzenia tego roku odbyy si japoskie targi Tokyo Game Show. Zaliczaj si one do wielkiej wiatowej trjcy targw zaraz obok amerykaskich E3 i europejskich Games Convention. Jak zwykle prezentowano na nich mnstwo ciekawostek (m.in. pada, o ile mona go tak nazwa, do Nintendo Revolution, czy trailer do nadchodzcej czwartej czci osawionej serii Metal Gear Solid). Niestety dla fanw Castlevanii, ktrzy nie mieli moliwoci uczestniczenia w targach nie podawano zbyt wiele nowych wieci na temat dwch nadchodzcych tytuw – Dawn of Sorrow na NDS i Curse of Darkness na PS2 i XBox. Szczcie umiechno si jednak do osb, ktre miay okazj tam by i zagra w oba tytuy (wedug IGN cz na NDS goci ju w Kraju Kwitncej Wini od 25 sierpnia, do USA trafi za 4 padziernika, natomiast Kltwa Ciemnoci zagoci w Japonii ju 30 wrzenia, a w USA – 8 listopada)... a niestety emocji z grania przez Internet si nie cignie, prawda? W takim bd razie postanowiem zebra te szcztki informacji, ktrych jeszcze nie podaem na temat obu czci serii do tej pory (ze wzgldu ich pominicia bd niedawnego ukazania si) i zamieci tutaj. Kto moe zapyta po co to robi skoro kady moe znale te informacje z tych samych rde co ja. Odpowied jest prosta – robi to dla Waszej wygody! Chc aby fani Castlevanii mieli swoje miejsce w Internecie, w ktrym zawsze znajd zbir ciekawych informacji, ktre mog pochodzi z przernych rde... a nie oszukujmy si – w dzisiejszych czasach ma si zbyt mao czasu, aby „przeczesywa” ca sie. Tak wic poniej znajdziecie wszystko to co wypatrzyem ze screen’w i trailerw oraz wyczytaem z krtkich opisw. Niewiele byo wrd nich tzw. „wieego misa”, ale to co uznaem za istotne zanotowaem tutaj w formie tej relacji. Miego czytania i ogldania... oraz krtkiego czekania na premier ;-).

  Zwaywszy, e ponisze informacje s jedynie strzpkiem tego co wiadomo byo do tej pory, osoby, ktre do tej pory nie ledziy losw obu czci serii zapraszam do relacji z dwch poprzednich wiatowych targw. Mona je spokojnie potraktowa jako zapowiedzi tych Castlevanii.

Castlevania
Dawn of Sorrow



  Jako, e Dawn of Sorrow jako gra istnieje ju na rynku od prawie miesica (na razie jedynie w Japonii, ale niedugo nastpi amerykaska premiera) mona si natkn w sieci na komentarze i recenzje. Sam nie jestem zwolennikiem ich czytania bowiem wol poczeka na anglojzyczn wersj gry, w ktr by moe bd mg zagra we wasnym domowym zaciszu ;-)... po co psu sobie niespodziank... zwaszcza, e gra i tak jest „pewniakiem”. Ale to ju wszyscy wiedz ;-). Niedugo po targach przejrzaem cztery znane serwisy informacyjne o grach i staraem si znale wrd obrazkw i filmw co nowego. Najlepiej moje oczekiwania spenij serwis GameSpot. To on opublikowa wszystkie screen’y do Dawn of Sorrow, ktre moecie zobaczy poniej. Kady z nich jest rwnie istotny. Wida jak w „bezruchu” wygldaj takie lokacje jak lodowa (lub krysztaowa) grota, wulkaniczne korytarze, ponownie pojawia si walka z potworem morskim (tym razem przyjrzyjcie si jak pikne niebo umiecili tam twrcy), mona take ujrze kamienny korytarz, z ktrego sufitw wyrastaj korzenie, czy olbrzymi zbroj z jeszcze wikszym mieczem oraz wiele innych ciekawostek.


  Na kilku z nich wida take walk z Paranoj. Pikna nazwa dla przeciwnika moim skromnym zdaniem :-). atwo si te domyli, e zasuy sobie na ni stylem walki. W tle wida maego pomieszczeni wida due lustro, ktre jest otoczone czterema mniejszymi. Paranoja chcc wprowadzi gracza w stan o tej samej nazwie „podruje” midzy lustrami... tak, wnika w lustro! W tym czasie mniejsze lusterka odbijaj jaki zabjczy promie. Najistotniejsze jednak jest co innego... a jeeli tym razem twrcy Aria of Sorrow postanowili jednak wzi przykad z kolegw po fachu i stworzy budowl z dwiema „warstwami”? Soma po drugiej stronie lustra :-). Musz przyzna, e jeeli ta prognoza by si sprawdzia to mgby to by jeden z najlepszych pomysw na zamek w serii do tej pory! Istnieje prawdopodobiestwo, e w trakcie walki z Paranoj bdziemy podrowa midzy lustrami chcc j w kocu zapa... ale moe by te tak, e to wanie ona da nam dusz dajc tak moc. Peni szczcia byaby natomiast sytuacja gdy „druga strona” okazaaby si nie kalk pierwszej tylko cakiem innym zestawem pomieszcze! To ju jednak wyjani si po premierze... chyba, e kto ma ochot przeczyta recenzj ju teraz.


  Jeeli kto jeszcze nie czuje si przekonany po screen’ach z walki z Paranoj niech spojrzy na inny obrazek gdzie Soma stoi w pustym pomieszczeniu (bez drzwi!) a na jego cianie wisi due lustro. Mona take zwrci uwag na map, ktra na wielu obrazkach jest dwukolorowa, za na innych, zazwyczaj z pocztku gry, goci tam tylko jeden kolor. Skoro ju poruszyem ten temat – dziwi mnie czemu twrcy zdradzaj wygld mapy. Nie wiem wprawdzie, czy wszystkie obrazki pochodz z Konami ale jeeli tak to wydaje mi si to nieco dziwne. Co poza tym? W tym samym serwisie znale mona filmy nagrane bezporednio z gry. S one krtkie i nie zdradzaj wiele (cae szczcie) ale mona na nich zobaczy jako animacji i efekty graficzne czego na screen’ach si nie zobaczy. Ciesz takie szczegy jak ferie barw przy apaniu dusz, czy drzwi do Boss’w, ktre zamykaj si szczelnie pnczami gdy tylko je przekroczymy.


  A jak wygldaj dialogi? Mona je ujrze na filmach prezentowanych przez IGN. Wida tam take jak wyglda prolog gry – Soma rozmawia z Min na temat wydarze z przed roku w rodku wielkiego miasta. Na ulicy pusto, gwny bohater nie jest zachwycony wspominaniem do bolesnych przey, co odpowiednio obrazuj obrazki nad okienkiem z tekstem (tym razem bdzie ich duo wicej wic emocje bohaterw bd duo lepiej odczuwalne). Nagle pojawia si znana skdind Celia Fortner. Pocztkowo bohaterowie nie przejmuj si tym zbytnio, jakby pojawienie si kogo na ulicy za pomoc czarw byo czym zwyczajnym. Jednak gdy nowoprzybya przywouje szkielet Soma „wychodzi z siebie”. Ju wie, e nie uda mu si uciec przed przeznaczeniem. Szybko pojawia si Arikado i zanim Celia zdy odgrodzi Som od przyjaci polem siowym pomoc w postaci sztyletu lduje mu w doni.














  Bohater szybko radzi sobie z trzema potworami wyczarowanymi przez kapank (kady daje mu dusz z innej kategorii i jednoczenie tumaczy jak jej uy, jest wic to swojego rodzaju trening). Prawdopodobnie Celia specjalnie chciaa obudzi w Somie moc pochaniania dusz potworw, aby pniej ponownie sprawi, e jego druga poowa bdzie silniejsza od niego. W innych filmach wida jeszcze nieliczne sceny z samego pocztku gry w zamku. O fabule wiadomo jeszcze tyle, e Soma specjalnie dla porwanej Miny bdzie prbowa zniszczy kult, ktry zwabi go do zamku... nie wspominajc o tym, e zapowiada si wtek miosny. Zobaczcie sami ile mona wyczyta z kilku obrazkw i filmw... wic na co czekacie ;-).


http://www.gamespot.com

http://ds.ign.com

http://gba.gamespy.com

http://www.1up.com

Castlevania
Curse of Darkness


  O tej czci serii wiadomo jeszcze mniej ni o jej siostrze na NDS. Najbardziej istotny wydaje si fakt, e w grze bdziemy mieli do pomocy a trzydzieci pomagierw, ktrzy z czasem bd coraz potniejsi. Jeden z nich przypomina Czarnego Maga z Final Fantasy IX (may ludek z czubata tiar i jasnymi oczami, ktre jako jedyne z caej twarzy s widoczne). Uywajc opcji na dole ekranu jestemy w stanie wydawa mu polecenia, w tym przypadku gwnie rne rodzaje czarw. Wydaje si, e najsilniejszym pomagierem jakiego bdziemy mogli posi bdzie (widoczny ju nieraz na filmach ze scen walki w holu penym witray) stwr przypominajcy anioa z rogami. Jest to jednak tylko spekulacja. Wida bowiem, e takiego samego uywa gwny przeciwnik w grze – Isaac. Walka z nim pojawia si na jednym z oficjalnych trailerw na kilka sekund. Pomagierzy odgrywaj w grze bardzo istotn rol o czym ju nie raz wspominaem. Dziki nim moemy si dosta do niedostpnych w normalny sposb miejsc ale te znacznie pomagaj w walce, co pono nie ma wcale decydujcego w niej znaczenia i to my musimy zagra najwaniejsze skrzypce w tym koncercie. Na jednym filmie z IGN ukazana jest scena „zdobycia” przez bohatera skrzydlatego pomagiera – Flying Dino (potrafi atakowa z powietrza i przenosi naszego bohatera z miejsca na miejsce w powietrzu). Caa scena wyglda cakiem adnie, bohater znajduje si na kamiennej platformie unoszcej si w powietrzu wrd innych mniejszych kamieni, rowe niebo otacza ca przestrze... wygldaj to bardziej jak wiat astralny. Po rodku tej wielkiej platformy (w tle wida elazn bram wrd kolumn, za ktr unosi si jedynie zielona powiata, prawdopodobnie jedyne wyjcie) znajduje si co na wzr okrgego unoszcego si otarza. Jego powierzchnia byszczy rem, a nad ni wisi w powietrzu niewielka kulka. Po chwili owa „kulka” pod wpywem tajemniczej energii wstpujcej w ni ze wszystkich stron rozciga skrzyda ukazujc nam swj prawdziwy wygld, a na ekranie ukazuje si komunikat, e weszlimy w posiadanie nowego „Niewinnego diaba” (tak nazywaj si owi pomagierzy). Scena nie miaaby moe takiego znaczenia gdyby nie fakt, e taki wiat astralny moe istnie w caym zamku! Znaczyoby to, e pomimo i wikszo zamku jest ju tylko ruin po wydarzeniach sprzed kilku lat, ale wci aura chaosu pozostaa w nim wraz z licznymi monstrami. A propos potworw – walki z nimi bd emocjonujce nie tylko ze wzgldu na ich wygld (olbrzymie cyklopy z maczugami, chude stworzenia przypominajce ludzi tyle, e z ostrzami zamiast rk, ogniste demony, itp.) ale take ze wzgldu na ich liczebno. Niekiedy pomoc naszych „diabekw” moe si okaza nieoceniona. W jednym z oficjalnych trailerw Flying Dino pomaga Hectorowi wydosta si z cikiej sytuacji kiedy to wrogowie otoczyli go ze wszystkich stron... unosi go bez trudu nad pole bitwy i opuszcza kilka metrw dalej. Niewiele ponad to mona doda bowiem niewiele nowych informacji ukazao si na temat Curse of Darkness. Mog jeszcze doda, e twrcy chwal si, i ta cz serii bdzie miaa duo wiksze lokacje ni byy w Lament of Innocence (konkretniej mwic, pono najmniejszy teren w drugiej czci na PS2 bdzie i tak wikszy ni najwikszy z pierwszej, czyli „Ogrd zapomniany przez Czas”). Jest to pono zasuga nowego silnika graficznego. Potraktujmy to jednak jako ciekawostk... prawdziwe atrakcje przyjd wraz z premier... oby szybko...

http://www.gamespot.com [PS2]
http://www.gamespot.com [XBox]

http://ds.ign.com [PS2]
http://ds.ign.com [XBox]

http://gba.gamespy.com [PS2]
http://gba.gamespy.com [XBox]

http://www.1up.com [PS2]
http://www.1up.com [XBox]

  Jak widzicie niewiele tutaj wieych informacji. Zdaje si, e przed premierami obu gier nie bdziemy ju raczeni niczym konkretnym. Jeeli jednak byoby inaczej to natychmiast o tym poinformuj. Teraz pozostaje mi jedynie yczy Wam, aby oczekiwania na Dawn of Sorrow i Curse of Darkness nie trway dugo :-). Wsplnie ledzilimy drog tych gier od targw E3 przez Games Convention a po Tokyo Game Show. Obie pozycje wydaj si by pewnymi, wietnie zaprojektowanymi Castlevaniami, ktre maj szans sta si jednymi z najgrywalniejszych gier na swoje platformy.

http://tgs.cesa.or.jp/english
Oficjalna strona Tokyo Game Show.

Copyright © 2005 - 2013 by CastleKeeper's Chronicles. All rights reserved.
A part of The Inner World of Final Fantasy.
Castlevania is the property of Konami.

Content by Nox_A15. Design by SenTineL.