Castlevania Dracula X / Castlevania Vampire's Kiss |
\ |
Bossowie Autor: Grisznak |
Cereburos
Trójg³owy piesek, pierwszy boss i jak zazwyczaj bywa nic specjalnie trudnego.Jedyne co mo¿e sprawiaæ problemy to jego atak kul± ognia, by go unikn±æ wystarczy wskoczyæ na podwy¿szenie. Generalnie jednak ten boss nie powinien sprawiaæ k³opotów.
Bat
Wielki nietoperz sk³adaj±cy siê z kilkudziesiêciu mniejszych. Gdy jest jedno¶ci± nale¿y go uderzyæ, a wtedy rozprasza siê na mniejsze. Dopiero one s± wra¿liwe na uderzenia. Po chwili znowu po³±cz± siê. Ca³a taktyka polega wiêc na t³uczeniu i unikaniu jego ataków. Walka niezbyt trudna acz czasoch³onna. Aha, gdy straci ca³a energiê wykonuje ostatni atak ogniem, by go unikn±æ wskocz na jedno z podwy¿szeñ.
Dhuron
Facet z wielk± dzid±, w³a¶ciwie to poczatkowo tylko sama dzida, do której zaraz potem do³±cza siê bezg³owy rycerz. Ma kilka paskudnych ataków, a jego lanca dodatkowo utrudnia zbli¿enie. Trzymaj go wiêc biczem na dystans. Najlepszy sposobem jest wskoczenie na jedn± z platform i t³uczenie go biczem, gdy sie zbli¿y. Na ziemi nie jest zbyt bezpiecznie, gdy¿ potrafi wywo³ywaæ trzesiênia ziemi. Mo¿e te¿ sprawiæ, ¿e z góry zaczn± spadaæ kamienie. Pod koniec zamieni siê w piêæ kul ognia, które polec± w ró¿nych kierunkach.
Minotaur
Jak wygl±da minotaur, wie chyba ka¿dy, co ? Ten tutaj jest uzbrojony w wielk± halabardê, przy pomocy której mo¿e blokowaæ krzy¿e i sztylety, tak wiêc jako broñ dodatkow± wybierz tutaj topór. Jego ataki nie s± zbyt wymy¶lne, machanie halabard± i w¶ciek³e szar¿e to co¶ ³atwego do przewidzenia. Gorzej, ¿e je¶li zbli¿ysz siê za bardzo, nasz byczy kole¶ mo¿e sprawiæ, ze znieruchomiejesz na kilka sekund. Najlepiej wiêc trzymaæ siê na dystans...
Po prawej stronie ekranu znajdziesz ukrytego kurczaka, który pozwoli ci podpakowaæ energiê. By go odnale¼æ po prostu walnij batem w ¶cianê a kurczak siê pojawi.
Necormancer
Boss alternatywny, czyli taki, któego nie musisz przechodziæ. Nekromancer jak nekromancer, przywo³uje szkielety oraz inne stwory, które znacz±co utrudniaj± walkê. Poza tym ciska ogniem, który nakierowuje siê na Ciebie. Na szczê¶cie, kule ognia mo¿na za³atwiæ batem.
Gdy odbierzesz mu energiê, pojawi siê ponownie, tym razem zaopatrzony w nagrobki, którymi ciska w Ciebie. Nagrobki s± wra¿liwe na bicz, wiêc rozwalaj je a potem zajmij siê nim.
Werewolf
Wilko³ak, czyli cz³ekowilk, albo jak kto woli polimorf. Wychodzi na jedno, mamy do czynienia z czym¶ co do po³owy jest cz³owiekiem a do po³owy wilkiem. Skwapliwie te¿ korzysta z mo¿liwo¶ci jakie mu to daje. Jest to do¶æ szybki boss, a walka z nim w du¿ej mierze opiera siê na unikaniu jego szybkich wyskoków i umiejêtnym kontrowaniu ich. Warto dodaæ, ze gdy koñczy mu siê energia, zmienia siê w kulê, która turla siê po ziemi. Du¿o skacz bo w tej walce opanowanie techniki skoków to klucz sukcesu.
Serpent
Wielki w±¿, chyba jeszcze szybszy ni¿ wilko³ak. To kolejny ju¿ boss alternatywny. W trakcie walki z nim warto zwróciæ uwagê, ¿e celem jest g³owa, reszta cia³a nie jest wra¿liwa. Nie jest specjalnie trudny, je¶li wyczujesz jego system poruszania siê.
Big Skull
¦mieræ to jeden ze sta³ych lokatorów zamku Draculi, niezale¿ni od czê¶ci Castlevanii. Tym razem pan ¦mieræ jest jednynie bossem alternatywnym. ¦mieræ jak ¶mieræ, szkielet z kos±. W³a¶nie ta kosa jest problemem, gdy¿ macha ni± jak szalony. Do¶æ ³atwo chyba wpa¶æ, ¿e krzy¿e pomog± siê z nim rozprawiæ?
Dracula
Chyba nie spodziewa³e¶ siê nikogo innego na koniec ? Mathias Conquvist aka Hrabia Dracula jest w koñcu Twoim g³ównym wrogiem. Zaopatrz siê w krzy¿e, gdy¿ siê przydadz±. W pierwszej formie Dracula jest zaskakujaco ³atwy. Wystarczy skakaæ po filarach, unikaæ jego ataków i uderzaæ batem w jego ³eb ( reszta cia³a jest odporna ). Nie u¿ywaj na razie krzy¿y.
Problem zaczyna siê dalej, gdy pojawia siê jego druga forma czyli wielki, skrzydlaty demon. Kluczem do sukcesu sa w³asnie krzy¿e, gdy¿ dziêki nim mo¿na zablokowaæ jego bardzo denerwuj±cy atak ogniem a tak¿e zadaæ mu sporo obra¿eñ. Jego ognie maj± bowiem sk³onno¶æ do nakierowywania sie prosto na Ciebie. Co jaki¶ czas u¿ywa te¿ ataku d¼wiêkowego, którego jednak do¶æ ³atwo unikn±æ. Podsumowuj±c, jest to jednak trudna walka, jak przysta³o na koniec gry.