Castlevania
Harmony of Dissonance
\ Bronie dodatkowe
i ksiêgi czarów

  W Harmony of Dissonance znajduje siê nietypowy system ³±czenia broni dodatkowych (które w serii s± pewnego rodzaju tradycj±) z piêcioma ksiêgami czarów (bior±c pod uwagê, ¿e tych pierwszych jest sze¶æ uzyskujemy w ten sposób trzydzie¶ci kombinacji). Znajduje siê je porozrzucane po zamku, a ka¿da z nich skupia siê na innym rodzaju magii – ognia, lodu, elektryczno¶ci, wiatru. Ostatnia ksiêga, ukryta najlepiej ze wszystkich, to Ksiêga Przywo³añ. Dziêki niej mamy dostêp do najpotê¿niejszej magii w grze (nie muszê chyba dodawaæ, ¿e tak¿e najefektowniejszej) polegaj±cej na przywo³ywaniu tajemniczych istot, które zadaj± bardzo silny atak i ponownie znikaj±. Smuci jedynie, ¿e niektóre czary s± zbyt potê¿ne i u¿ywaj±c ich w odpowiednich momentach mo¿na znacznie u³atwiæ sobie grê... czasem za bardzo. Twórcy powinni lepiej wywa¿yæ ich moc, aby jedynie pomaga³y, a nie przes±dza³y o wynikach staræ. To jednak jedyny mankament zwi±zany z tym magicznym systemem. Poni¿ej znajduj± siê opisy tak broni dodatkowych jak i czarów jakie mo¿emy uzyskaæ krzy¿uj±c je z odpowiednimi ksiêgami. Dla „smaku” doda³em tak¿e kilka ciekawostek, które byæ mo¿e Was zainteresuj±. Mi³ego czarowania :-).


  Przypomnienie: W grze wystêpuj± dwa rodzaje serduszek uzupe³niaj±cych ich licznik. S± to ma³e (1) i du¿e (5) serduszka. Te pierwsze ³atwo poznaæ po rozmiarze i „lekko¶ci” z jak± opadaj± na ziemiê. Przeciwnie drugie. Te spadaj± jak kamieñ na pod³ogê co uzasadnia ich rozmiar. Pojemno¶æ licznika mo¿na zwiêkszaæ znajduj±c specjalne „Kontenery” w kszta³cie serca. S± one porozrzucane po zamku. Serduszka s± potrzebne do korzystania z broni dodatkowej, czary za¶ poch³aniaj± energiê magiczn± (MP). Jest jednak ma³a ró¿nica – MP uzupe³nia siê sama. Do korzystania z broni dodatkowej s³u¿y kombinacja przycisków „do góry” plus „atak”. Je¿eli mamy aktywn± jak±kolwiek ksiêgê czarów to kombinacja ta automatycznie uruchamia czar zwi±zany z dan± broni± dodatkow± i dan± ksiêg± czarów.

   Sztylet (Dagger) – bohater rzuca przed siebie sztylet, który wbija siê w ka¿d± kreaturê zadaj±c jej obra¿enia. Gdy napotka ¶cianê lub inn± przeszkodê odbija siê od niej przerywaj±c lot.

ilo¶æ jednocze¶nie: bez limitu
koszt: 1 serduszko

  •  Fire Book
      Rzucaj±cy czar unosi siê w powietrzu a wokó³ niego pojawia siê osiem ostrzy. Je¿eli czarownik skupi swoje my¶li z odpowiedni± czêstotliwo¶ci± na poszczególnych ostrzach (strza³ki kierunkowe) zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara to ka¿da celnie skierowana my¶l wytworzy kulê ognia, która bêdzie lecieæ w swoim kierunku odbijaj±c siê od ¶cian przez oko³o trzy sekundy. Tym lepiej wykonany czar tym bardziej niebezpieczny jest dla wrogów.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o trzy sekundy
    koszt: 60 MP

  •  Ice Book
      Nagle z r±k czarownika wylatuj± z olbrzymi± prêdko¶ci± lodowe ostrza. Pocz±tkowo ich kierunek nie jest dok³adnie okre¶lony ale je¿eli w pobli¿u znajdzie siê jaki¶ stwór sztylety natychmiast skieruj± siê w jego stronê. Bardziej do¶wiadczeni czarownicy mog± tak¿e próbowaæ zapanowaæ nad torem lotu ostrzy si³± my¶li (strza³ki kierunkowe) ale jest to sztuka trudna i nie daj±ca zadawalaj±cych efektów g³ównie za spraw± bardzo krótkiego czasu trwania czaru... mo¿na wrêcz uj±æ to jako „mgnienie oka”.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o jednej sekundy
    koszt: 30 MP

  •  Bolt Book
      Nad rzucaj±cym czar pokazuje siê kilkana¶cie ma³ych ostrych iskier. Szybko wzlatuj± w powietrze a po trzech sekundach z powrotem spadaj± na ziemiê. Aby jednak celem nie by³ sam czarownik... pomimo, ¿e jest wtedy ca³kiem bezpieczny... nale¿y przebywaæ niedaleko przeciwnika. Iskry same obior± odpowiedni cel, a czê¶æ z nich mo¿e go zmieniæ je¿eli zajdzie taka potrzeba.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o trzech sekund
    koszt: 80 MP

  •  Wind Book
      W rêkach czarownika materializuj± siê bez przerwy sztylety. Dodatkowo nabiera on umiejêtno¶æ tak szybkiego ich rzucania, ¿e wrogowie otrzymuj± olbrzymie obra¿enia pod ich naporem. W razie braku celu sztylety efektownie odbijaj± siê od najbli¿szej ¶ciany. Rzucaj±cy czar mo¿e jednak miotaæ ostrza jedynie w dwóch kierunkach, lewym i prawym, wedle ¿yczenia przez oko³o siedem sekund.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o siedem sekund
    koszt: 40 MP

  •  Summoning Tome
      Czar przywo³uje wielkiego ptaka, który zasypuje przeciwników gradem strza³ w kierunku, w którym by³ zwrócony czarownik. Przed ostrza³em nie mo¿e siê schroniæ ¿adna kreatura w okolicy, a trwa on oko³o trzy sekundy (nie licz±c przylotu ptaka).

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o trzy sekundy (nie licz±c przylotu ptaka)
    koszt: 100 MP

   Topór (Axe) – bohater rzuca w powietrze topór, który ze ¶wistem spada z powrotem na ziemiê. Jednocze¶nie mo¿e on u¿yæ dwóch toporów.

ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej dwa
koszt: 4 serduszka

  •  Fire Book
      Rzucaj±cy czar unosi siê w powietrzu, a wokó³ niego zaczynaj± kr±¿yæ dwa ogniste smoki. Gdy wypatrz± one przeciwnika natychmiast rzucaj± siê w jego kierunku. Czar ten zwany jest Dusz± Hydry (Soul of Hydra).

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o cztery sekundy
    koszt: 70 MP

  •  Ice Book
      Nagle z nieba spada ogromna bry³a lodu rozbijaj±c siê przed bohaterem i zadaj±c obra¿enia uderzonej kreaturze.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o jednej sekundy
    koszt: 20 MP

  •  Bolt Book
      Rzucaj±cy czar unosi siê w powietrze i powoduje wy³adowanie elektryczne obejmuj±ce ca³e pole widzenia.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o jednej sekundy
    koszt: 60 MP

  •  Wind Book
      Po rzuceniu czaru w powietrzu wokó³ czarownika zaczyna krêciæ siê w kó³ko topór. Nie wêdruje on jednak za rzucaj±cym czar. Mo¿na jednocze¶nie ustawiæ cztery takie topory w ró¿nych miejscach danej komnaty ale ka¿dy z nich znika do¶æ szybko – bo po up³ywie piêciu sekund. Po odpowiednim treningu czarownik jest w stanie ustaliæ pocz±tkowe po³o¿enie topora. Wystarczy, ¿e razem z odpowiedni± kombinacj± przycisków szybko wybierze kierunek (strza³ki kierunkowe), a topór zacznie siê krêciæ w³a¶nie w tamtym miejscu.

    ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej cztery
    czas trwania: oko³o piêæ sekund
    koszt: 40 MP

  •  Summoning Tome
      Nagle czarownik unosi siê w powietrzu i przyjmuje postaæ skrzydlatej rogatej bestii. Szybko skrzyd³a odczepiaj± siê i zaczynaj± wirowaæ w polu widzenia. Czar nie trwa d³ugo ale wystarczy, aby pozbyæ siê niechcianych kreatur.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o trzy sekundy (nie licz±c pojawienia siê bestii)
    koszt: 100 MP

   Krzy¿ (Cross) – bohater rzuca greckim krzy¿em (maj±cym wszystkie ramienia równe) przed siebie, a ten po chwili zawraca. Jednocze¶nie mo¿na rzuciæ dwa takie krzy¿e.

ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej dwa
koszt: 5 serduszek

  •  Fire Book
      Przed rzucaj±cym czar ukazuje siê lataj±cy ognisty krzy¿, który obraca siê wokó³ w³asnej osi. Wisi on w powietrzu do momentu jak zostanie dotkniêty przez przeciwnika lub czarownik da ku temu znak (klawisz ataku). Gdy to nast±pi rozszczepi siê on na dwie ogniste kule, które szybko bêd± zataczaæ coraz wiêksze okrêgi a¿ znikn± z pola widzenia. Mo¿na ³±cznie wypu¶ciæ dwa takie krzy¿e w dowolnym miejscu w obrêbie komnaty, w której siê w³a¶nie przebywa.

    ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej dwa
    czas trwania: a¿ do wynikniêcia, której¶ z wy¿ej wymienionych sytuacji
    koszt: 50 MP

  •  Ice Book
      Za plecami czarownika pojawia siê grecki krzy¿ zbudowany z lodu. Gdy w pobli¿u pojawi siê wroga istota z krzy¿a zaczynaj± siê sypaæ w jej kierunku ostre sople. Z ka¿dym takim soplem krzy¿ zmniejsza siê, a gdy jest zbyt ma³y aby dalej s³u¿yæ rozbija siê na drobniutkie kawa³eczki.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: a¿ do wyczerpania siê krzy¿a
    koszt: 30 MP

  •  Bolt Book
      Rzucaj±cy czar unosi siê w powietrzu, a wokó³ niego zaczynaj± krêciæ siê krzy¿e lec±c ku górze. Przez oko³o cztery sekundy stanowi± one barierê nie do przebicia zadaj±c obra¿enia potworom, które podesz³y zbyt blisko.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o cztery sekundy
    koszt: 60 MP

  •  Wind Book
      Nagle wokó³ rzucaj±cego czar zaczyna siê krêciæ w kó³ko z olbrzymi± prêdko¶ci± siedem krzy¿y. Te stanowi± dla niego os³onê, która wprawdzie nie zatrzymuje wrogów ale mocno ich kaleczy przy próbie przej¶cia. Niestety krzy¿e zu¿ywaj± siê i z ka¿dym zadanym ciosem lata ich coraz mniej. Czar ten zwany jest Ochronnym Krzy¿em (Guardian Cross).

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: a¿ do wyczerpania siê krzy¿y
    koszt: 50 MP

  •  Summoning Tome
      Po rzuceniu czaru w centrum pola walki pojawia siê lewituj±ca zakapturzona postaæ z lask±. Nagle okolicê przys³ania czerwony blask i z nieba zaczynaj± spadaæ roz¿arzone ska³y. Niewiele kreatur ma na tyle szczê¶cia, aby uchroniæ siê przed kataklizmem, ale trwa on nied³ugo, bo tylko oko³o trzy sekundy.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o trzy sekundy
    koszt: 100 MP

   Woda ¦wiêcona (Holy Water) – buteleczka z wod± ¶wiêcon± to broñ g³ównie na istoty chodz±ce twardo po ziemi. Gdy bohater rzuci j± na ziemiê ta rozbija siê, a uwolniony z niej niebieski ogieñ „rozlewa” siê po pod³odze (w kierunku, w którym zosta³a rzucona butelka) zadaj±c obra¿enia potworom.

ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
koszt: 3 serduszka

  •  Fire Book
      Rzucaj±cy czar wypuszcza z rêki kulê ognia, która podskakuj±c odbija siê od przeszkód (³±cznie z krañcem ekranu) i rani wrogów. Kula znika po oko³o piêciu sekundach.

    ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej trzy
    czas trwania: oko³o piêæ sekund
    koszt: 40 MP

  •  Ice Book
      Nagle powietrze wokó³ najbli¿szego przeciwnika zaczyna siê szybko sch³adzaæ tworz±c natychmiast pêkaj±ce bry³y lodu zadaj±ce obra¿enia od zimna. Je¿eli w okolicy nie ma ¿adnego stwora lód kumuluje siê na rzucaj±cym czar nie zadaj±c obra¿eñ.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: bry³y natychmiast pêkaj±
    koszt: 40 MP

  •  Bolt Book
      Czar wywo³uje piorun, który przez oko³o piêæ sekund „wêdruje” w lewo lub w prawo zadaj±c obra¿enia ka¿dej kreaturze na swej drodze.

    ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej cztery
    czas trwania: oko³o piêæ sekund
    koszt: 40 MP

  •  Wind Book
      Ca³a okolica zostaje sk±pana w deszczu wody ¶wiêconej. ¯aden nieczysty potwór nie ma przed ni± ucieczki jednak efekt czaru trwa tylko oko³o trzy sekundy.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o trzy sekundy
    koszt: 50 MP

  •  Summoning Tome
      Przyzywa wró¿kê, która lec±c raz w lewo i raz w prawo wylewa ze swojego dzbana wodê ¶wiêcon± przez oko³o piêæ sekund ³±cznie. Ciecz ta zadaje obra¿enia ka¿demu potworowi, który ma z ni± kontakt.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o piêæ sekund
    koszt: 100 MP

   ¦wiêta Ksiêga (Holy Book) – magia ¦wiêtej Ksiêgi sprawia, ¿e zaczyna ona wirowaæ na zewn±trz od swojego w³a¶ciciela a¿ znika mu z oczu. Zadaje obra¿enia ka¿dej istocie, z któr± siê zetknie. Najlepiej atakowaæ jednocze¶nie trzema ksiêgami.

ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej trzy
koszt: 3 serduszka

  •  Fire Book
      Gdy czarownik rzuci ¦wiêt± Ksiêgê przed siebie ta zaczyna “wypluwaæ” strugê ognia. ¯ywio³ ten uk³ada siê na kszta³t tr±by powietrznej id±cej w górê od ksiêgi. Efekt ten utrzymuje siê przez oko³o trzy sekundy, a rzucaj±cy czar mo¿e u¿yæ go dwa razy jednocze¶nie. To wystarcza aby zadaæ ogromne straty w szeregach potworów.

    ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej dwa
    czas trwania: oko³o trzy sekundy
    koszt: 50 MP

  •  Ice Book
      Rzucaj±cy czar unosi siê w powietrzu wyrzucaj±c falê zimnego ognia w lewo i prawo. Fala ta najpierw opada na ziemiê by nastêpnie przeæ przed siebie zadaj±c obra¿enia ka¿dej napotkanej kreaturze. Ca³o¶æ trwa niewiele wiêcej ni¿ sekundê.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o jednej sekundy
    koszt: 30 MP

  •  Bolt Book
      Bardzo blisko rzucaj±cego czar tworz± siê dwa elektryczne ko³a zêbate, które stanowi± ca³kiem skuteczn± ochronê na wszystko co zbli¿y siê nadmiernie do czarownika.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: a¿ do wyczerpania siê os³ony
    koszt: 60 MP

  •  Wind Book
      Nagle wokó³ rzucaj±cego czar zaczynaj± wirowaæ z du¿± prêdko¶ci± trzy ¦wiête Ksiêgi. Ochraniaj± one czarownika przez oko³o dwana¶cie sekund zadaj±c obra¿enia zbli¿aj±cym siê potworom.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o dwana¶cie sekund
    koszt: 40 MP

  •  Summoning Tome
      Czar ten wygl±da do¶æ niewinnie jak na t± ksiêgê czarów. Czarownik przywo³uje ma³± wró¿kê, która lata za nim dopóki nie zauwa¿y przeciwnika. Je¿eli tak siê stanie wró¿ka wyjmuje... ogromny gumowy m³otek (w ka¿dym razie wiêkszy od niej) i „zdziela” nim potwora po g³owie. Pomimo, ¿e scena ta wygl±da ¶miesznie to obra¿enia, które istotka zadaje s± do¶æ powa¿ne :-). Jakby tego ¶miechu by³o ma³o... kiedy wró¿ka nie trafi w przeciwnika (np. w znikaj±cego co chwilê Clear Bone’a) to zamach zbyt du¿ym od niej m³otkiem powoduje, ¿e szybko znika nam z oczu krêc±c jak oszala³a fiko³ki w powietrzu.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: a¿ do zauwa¿enia przeciwnika przez wró¿kê
    koszt: 60 MP

   ¦wiêta Piê¶æ (Sacred Fist) – bohater zaczyna zadawaæ niezwykle szybkie ciosy przed siebie. Maj± one tak du¿± moc, ¿e ra¿± nawet przeciwników oddalonych nieco od bohatera. Efekt trwa przed oko³o dwie sekundy i nie mo¿na wykonywaæ w jego trakcie ¿adnych czynno¶ci.

ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
koszt: 8 serduszek

  •  Fire Book
      Z r±k czarownika wylatuj± cztery ogniste kule, które powoli sun± przed siebie przechodz±c przez przeciwników jak przez mas³o a¿ nie znikn± z pola widzenia. Nale¿y jednak uwa¿aæ gdy¿ procesowi tworzenia kul towarzyszy silny odrzut.

    ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej dwa
    czas trwania: a¿ do znikniêcia kul z pola widzenia
    koszt: 50 MP

  •  Ice Book
      Rêka, któr± czarownik zadaje cios szybko pokrywa siê grub± warstw± lodu. Tworzy on ostry sopel wbijaj±cy siê we wszystko na swej drodze. Podczas dzia³ania czaru czarownik sunie do przodu oko³o sekundê ale z bardzo du¿± prêdko¶ci±.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o jednej sekundy
    koszt: 30 MP

  •  Bolt Book
      Rzucaj±cy czar przyci±ga do swojej d³oni piorun, który nastêpnie rozszczepia siê i leci w kierunku, w którym stoi czarownik. Ca³y czar wykonuje siê w „mgnieniu oka”.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o jednej sekundy
    koszt: 60 MP

  •  Wind Book
      Rzucaj±cy czar wysy³a ze swojej piê¶ci skumulowan± falê uderzeniow±, która leci przed siebie z du¿± prêdko¶ci±. Ka¿dy napotkany po drodze potwór otrzymuje spore obra¿enia.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: a¿ do znikniêcia fali z pola widzenia
    koszt: 20 MP

  •  Summoning Tome
      Ten potê¿ny czar przywo³uje boginiê Shivê (indyjskie bóstwo o czterech rêkach), która „bombarduje” wszystko w polu widzenia silnymi uderzeniami przez oko³o cztery sekundy.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden
    czas trwania: oko³o cztery sekundy (nie licz±c pojawienia siê Shivy)
    koszt: 100 MP




Manipulacja ksiêgami

  System zmiany ksi±g jest bardzo intuicyjny. Je¿eli przytrzymamy przycisk „do góry” i nastêpnie bêdziemy naciskaæ „L” lub „R” to bêdziemy zmieniaæ ksiêgi dla danej broni dodatkowej kolejno w lewo lub w prawo. Je¿eli za¶ chcemy ca³kiem wy³±czyæ dzia³anie ksi±g, nic prostszego, kucamy i naciskamy jednocze¶nie przyciski „L” i „R”. Jest to bardzo wygodne rozwi±zanie. Powoduje, ¿e nie musimy przechodziæ przez kolejne okienka w menu aby dokonaæ zmian (mo¿na to oczywi¶cie robiæ i w ten sposób ale jest to mêcz±ce na d³u¿sz± metê).

Dziedziczna moc

  Sk±d Juste ma czarodziejsk± moc? Instrukcja do gry t³umaczy to jego pokrewieñstwem z rodem Belnades. W wielu czê¶ciach serii cz³onkowie tej rodziny pomagaj± Belmont’om w walce ze z³em i zawsze s± to postacie obdarzone czarodziejsk± moc±. Osoby takiej nie zabrak³o tak¿e w czê¶ciach serii dziej±cych siê w przysz³o¶ci. Mowa tutaj oczywi¶cie o wied¼mie Yoko Belnades, w 2035 roku pracuj±cej dla Ko¶cio³a.

Magiczne przedmioty

  W zamku znajduje siê wiele ró¿nych przedmiotów u³atwiaj±cych nam podró¿. S± w ¶ród nich specjalne pier¶cienie, które zwiêkszaj± moc broni dodatkowych. Jedna taka b³yskotka dzia³a jedynie na jeden okre¶lony rodzaj broni dodatkowej.

  • Logoth’s Ring – zwiêksza si³ê Sztyletu
      Tym razem bohater rzuca trzema, a nie jednym ostrzem.

    ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej dwa (poprzednio nie by³o limitu) ale tak jak poprzednio nie sprawia to ró¿nicy ze wzglêdu na szybko¶æ rzutu
    koszt: 2 serduszka (o 1 wiêcej)

  • Heaven’s Ring – zwiêksza si³ê Topora
      Pier¶cieñ sprawia, ¿e Topór opada du¿o wolniej ni¿ zwykle.

    ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej dwa (tyle samo)
    koszt: 6 serduszek (o 2 wiêcej)

  • Nova Ring – zwiêksza si³ê Krzy¿a
      Krzy¿ grecki leci tym razem poza zasiêg wzroku i dopiero potem zawraca.

    ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej dwa (tyle samo)
    koszt: 8 serduszek (o 3 wiêcej)

  • Chaos Ring – zwiêksza si³ê Wody ¦wiêconej
      Niebieski ogieñ tym razem nie „wêdruje” przed siebie tylko rozchlapuje siê do góry (w kierunku, w którym zosta³a rzucona butelka), a nastêpnie dopala siê w miejscu gdzie dolecia³.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden (tyle samo)
    koszt: 5 serduszek (o 2 wiêcej)

  • Earth Ring – zwiêksza si³ê ¦wiêtej Ksiêgi
      W przypadku u¿ycia ¦wiêtej Ksiêgi z tym pier¶cieniem zaczyna ona krêciæ siê wokó³ bohatera przez oko³o cztery sekundy, a nie tak jak wcze¶niej wiruj±c wci±¿ siê oddala³a a¿ znika³a z pola widzenia. Tym razem jednak mo¿na wypu¶ciæ tylko dwie jednocze¶nie.

    ilo¶æ jednocze¶nie: najwiêcej dwa (o jeden mniej)
    koszt: 5 serduszek (o 2 wiêcej)

  • Aurora Ring – zwiêksza si³ê ¦wiêtej Piê¶ci
      Sprawia on, ¿e ciosy maj± wiêksze pole ra¿enia w pionie, a co ciekawe u¿ywaj±c tej samej kombinacji klawiszy mo¿na przerwaæ atak w trakcie jego trwania.

    ilo¶æ jednocze¶nie: tylko jeden (tyle samo) ale mo¿na go przerwaæ w trakcie
    koszt: 8 serduszek (tyle samo)

  Znale¼æ mo¿na tak¿e niebiesk± kulê (Cipher’s Charm) przy¶pieszaj±c± szybko¶æ uzupe³niania siê MP. Przedmiot ten u³atwia ¿ycie graczom wol±cym czary od innych sposobów eliminacji wrogów.



Przydatny z³odziej

  W zamku istnieje potwór nazywaj±cy siê „0” (s³ownie – „zero” :-)). Jego nazwa nie jest przypadkowa. Wprawdzie pocz±tkowo mo¿e dziwiæ tak jego zachowanie jak i nazwa... przez my¶l przechodzi nawet, ¿e jest to jaki¶ b³±d... ale po dok³adniejszym zbadaniu sprawy okazuje siê, ¿e „0” jest bardzo przydatny. Nie odbiera on energii. Gdy siê do niego zbli¿ymy wchodzi na bohatera i przyczepia siê do niego (dos³ownie „wchodzi mu na g³owê” ;-)). Po chwili odczepia siê i... jak siê okazuje... zabiera ze sob± nasz± broñ dodatkow±! Je¿eli postanowimy nie zabijaæ „dziwad³a” to ucieknie ze zdobycz±. W innym wypadku upu¶ci j± po pierwszym ciosie, a po ewentualnym zakoñczeniu ¿ywota oddaje w nasze rêce, losowo, jedn± z broni dodatkowych, a nastêpnie ma³a czerwona kulka z jego „czu³ka” odrywa siê i z hukiem wybucha... „0” za¶ odepchniêty eksplozj± leci w sin± dal. Dobrze... ale w czym ma siê to przydaæ? Rozwi±zanie przychodzi wraz z eksperymentowaniem. Jest to jedyny sposób w trakcie gry na utratê broni dodatkowej (nie licz±c czasu kiedy szukamy jej po raz pierwszy na pocz±tku przygody). Logicznie rozumuj±c dochodzimy do pytania „jak zareaguj± na t± zmianê ksiêgi czarów?”. Jak siê okazuje efekt jest bardzo interesuj±cy. Na takow± sytuacjê reaguje jedynie czarna Ksiêga Przywo³añ. Kiedy u¿yjemy sekwencji klawiszy jak przy korzystaniu z broni dodatkowej (której nie mamy) i w³±czyli¶my wcze¶niej ow± ksiêgê to Juste rzuci na siebie silny czar leczniczy. Uzupe³nia on ca³y pasek energii zdrowotnej, a kosztuje 100 punktów magicznej. Musimy jedynie pilnowaæ siê, aby nie podnie¶æ wraz z rozbiciem ¶wiecznika jakiej¶ broni dodatkowej, wtedy bowiem ponownie bêdziemy zmuszeni spotkaæ siê z „0” :-).

Copyright © 2005 - 2013 by CastleKeeper's Chronicles. All rights reserved.
A part of The Inner World of Final Fantasy.
Castlevania is the property of Konami.

Content by Nox_A15. Design by SenTineL.