Castlevania
Aria of Sorrow
\ Sekrety kodu

Elementy, których... nie ma...

  Proces tworzenia gier pe³en jest przeró¿nych „zwrotów akcji”. Bywa, ¿e na pocz±tkowym etapie prac twórcy czêsto zmieniaj± pewne rozwi±zania, dodaj± nowe pomys³y lub rezygnuj± ze starych. Nie inaczej by³o w przypadku Arii of Sorrow. Jak mo¿na do tego doj¶æ? Zagl±daj±c w esencjê pracy programistów z Konami – kod gry. Tak siê sk³ada, ¿e produkcje na GBA stanowi± jednolity ci±g znaków, w którym (odpowiednio go edytuj±c) mo¿na znale¼æ dos³ownie wszystko na temat gry „od kuchni”. Warto zaznaczyæ, ¿e w ten sam sposób mo¿na natrafiæ na elementy, dziêki którym mo¿na domy¶liæ siê jakie plany mieli twórcy wobec swojego dzie³a... a s± to zazwyczaj fragmenty kodu, które, choæ istniej± w samej grze, nigdy nie s± w niej wywo³ywane (przynajmniej w sposób zaplanowany przez twórców ;-)). Dziêki wiedzy tajemnej zg³êbianej przez naszego redakcyjnego romhackera – Gaido, który specjalnie dla Was zwiedza najg³êbsze czelu¶ci kodu, mo¿emy przyjrzeæ im siê bli¿ej.

Skull Key (Czaszkowy klucz)

  Czaszkowy klucz jest typowym kluczem donik±d. Dlaczego? Bowiem w trakcie gry nie jeste¶my w stanie go znale¼æ, podobnie zreszt± jak drzwi, do których rzekomo mia³by pasowaæ... a jednak istnieje. Pozosta³ w kodzie gry. Dlaczego wiêc twórcy nie usunêli tego fragmentu? Tego nie wiemy. Mo¿emy siê jedynie domy¶laæ, ¿e pocz±tkowo planowano umie¶ciæ w Arii podobny system „blokad” jak w Harmony of Dissonance. W tamtej czê¶ci serii w trakcie rozgrywki natrafiali¶my na kilka rodzajów drzwi, które uniemo¿liwia³y nam dostêp do niektórych czê¶ci zamku dopóki nie znale¼li¶my odpowiedniego klucza. Warto zaznaczyæ fakt, ¿e w¶ród tych przedmiotów znajdowa³ siê... w³a¶nie Skull Key! Jakby tego by³o ma³o posiada³ on tak¿e identyczny opis. Ró¿ni³ siê jedynie wygl±dem (co pozwala nam s±dziæ, ¿e klucz nie znalaz³ siê w grze przez przypadek, np. poprzez kopiowanie fragmentów kodu z poprzedniczki na GBA).

  Oto dwa tekstowe elementy znalezione przez Gaido w Hexedytorze. Jest to nazwa przedmiotu oraz jego opis wraz ze swoimi „adresami” w kodzie gry. Zainteresowani bêd± mogli dziêki tym danym szybko zlokalizowaæ informacje o tajemniczym kluczu na w³asn± rêkê.

Nazwa przedmiotu:
Skull Key (Czaszkowy klucz)


Kliknij, aby powiêkszyæ...

Opis przedmiotu:
"Opens doors marked with a skull design." ("Otwiera drzwi oznaczone czaszk±.")


Kliknij, aby powiêkszyæ...

  Ca³e szczê¶cie nie s± to wszystkie ciekawostki na temat klucza jakie da siê znale¼æ w kodzie Arii. Poni¿ej mo¿ecie zobaczyæ jak krok po kroku nastêpowa³ proces „wy³uskania” z surowej formy obrazka tego przedmiotu.

  Oto pierwotna wersja wprost z tile edytora („tile” to z ang. „kafelek”). Pola wokó³ klucza zosta³y przyciemnione, aby by³o go lepiej widaæ na niewyra¼nym tle. Na pierwszym obrazku umiejscowiony jest tak¿e adres „kostki” znajduj±cej siê na samym pocz±tku wiersza, w którym znajduje siê Skull Key. Podobnie jak wy¿ej pomo¿e to ciekawskim szybko trafiæ w odpowiednie miejsce ;-).


  Jako, ¿e wy¶wietlanie grafiki bezpo¶rednio z kodu gry na GBA nie jest mo¿liwe nale¿y zastosowaæ pewien trik. Polega on na podmianie obrazu interesuj±cego nas obiektu z innym. Poni¿ej mo¿ecie zobaczyæ efekt (w gorszej i lepszej jako¶ci) skrzy¿owania Skull Key z jedn± z trzech Staro¿ytnych Ksi±g.


  Tutaj za¶, ju¿ po cyfrowym powiêkszeniu i obciêciu niepotrzebnych fragmentów, mo¿ecie zobaczyæ Skull Key w pe³nej okaza³o¶ci.


Copyright © 2005 - 2013 by CastleKeeper's Chronicles. All rights reserved.
A part of The Inner World of Final Fantasy.
Castlevania is the property of Konami.

Content by Nox_A15. Design by SenTineL.